szyszka

Pedagog szkolny - informacje podstawowe

Plan pracy pedagoga szkolnego

 pedagog zdjecieJeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość tryumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania.
(Janusz Korczak)

  • Poniedziałek                08.00 – 13.00
  • Wtorek                         08.00 – 13.00
  • Środa                           08.00 – 12.30
  • Czwartek                      08.00 – 12.00
  • Piątek                           08.00 – 11.30      (11:30 – 12:30 Punkt Konsultacyjny od października)

 

W ważnych sprawach pedagog szkolny będzie do dyspozycji dla rodziców, uczniów oraz nauczycieli również w godzinach popołudniowych (po wcześniejszym kontakcie i umówieniu spotkania).

e-mail – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , dziennik elektroniczny.

 

Pedagog szkolny
Łukasz Ubożak


ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO:

  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych;
  • Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno – pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb;
  • Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
  • Podejmowanie działań wychowawczych profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli;
  • Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki;
  • Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu;
  • Działania na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.