OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Ogłoszenie nr 516242-N-2017 z dnia 2017-05-24 r.


Zespół Szkół Leśnych im. Romana Gesinga w Zagnańsku: Wykonanie robót remontowo-budowlanych z w budynku szkoły i internatu Zespołu Szkół Leśnych w Zagnańsku ul. Spacerowa 4 26-050 Zagnańsk
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

ZSL.D.271.1.2017

SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
(zwana dalej siwz)

DLA ZAMÓWIENIA PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO


o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych

Przedmiot zamówienia:


Wykonanie robót remontowo-budowlanych z w budynku szkoły i internatu Zespołu Szkół Leśnych w Zagnańsku ul. Spacerowa 4 26-050 Zagnańsk

Lokalizacja budynku:
Zagnańsk, ul. Spacerowa 4


Zagnańsk, 18 maja 2017r. 

Spis treści:
Części:

I Nazwa i adres zamawiającego;
II Tryb udzielenia zamówienia;
III Opis przedmiotu zamówienia;
IV Termin wykonania zamówienia;
V Warunki udziału w postępowaniu ;
VI Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia;
VII Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów;
Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami;
VIII Wymagania dotyczące wadium;
IX Termin związania ofertą;
X Opis sposobu przygotowania ofert;
XI Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert;
XII Opis sposobu obliczenia ceny;
XIII Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wagi tych kryteriów i sposób oceny ofert;
XIV Informacje o formalnościach po wyborze oferty;
XV Wymagania dotyczące zabezpieczenie należytego wykonania umowy;
XVI Istotne postanowienia umowy;
XVII Pouczenie o środkach ochrony prawnej.
XVIII Inne wymagania

Część I - Nazwa i adres zamawiającego


Zespół Szkól Leśnych w Zagnańsku, Spacerowa 4, 26-050 Zagnańsk
Telefon; 41 300 11 41, fax 41 300 10 75
Strona internetowa: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Część II - Tryb udzielenia zamówienia

1. Zamówienie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. z późn. zm., zwanej dalej ustawą Pzp.
2. W niniejszym postepowaniu przewiduje się procedurę, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp, tzw. „procedurę odwrócona". Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu
3. W zakresie nieuregulowanym niniejszą siwz, zastosowanie mają przepisy ustawy Pzp.
4. Postępowanie prowadzi się w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej.

Część III - Opis przedmiotu zamówienia

CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót remontowo-budowlanych w budynku szkoły i internatu Zespołu Szkół Leśnych w Zagnańsku obejmujących w szczególności:


- roboty przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe;
- roboty budowlano-wykończeniowe (w szczególności: wykonanie ścianek działowych, posadzek, tynkowania, malowania, elementów wykończeniowych itp.);
- roboty instalacyjne: wymiana instalacji sanitarnych i armatury (wod.-kan), instalacje elektryczne (ogólna światła i gniazd wtykowych);
- wywóz gruzu, złomu, odpadów, a także systematyczne porządkowanie miejsc wykonywania robót oraz uporządkowanie terenu robót najpóźniej w dniu odbioru przedmiotu umowy.

2. Przedmiot zamówienia opisany jest szczegółowo w niżej wymienionych załącznikach do siwz, stanowiących integralną część nin. specyfikacji:


• specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych - zał. nr 7  
• przedmiarach robót na wykonanie robót budowlanych, instalacji sanitarnych i instalacji elektrycznych - zał. nr 8


- roboty remontowo-budowlane
- instalacje sanitarne (wod-kan)
- instalacje elektryczne (ogólna światła i gniazd wtykowych)


Wszystkie wymienione wyżej załączniki opublikowane będą na stronie internetowej Zamawiającego w formie elektronicznej.


3. Nie dopuszcza się złożenia oferty częściowej.
4. Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej.
5. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
6. Materiały i rozwiązania równoważne

a) Opisane w dokumentacji przetargowej (SIWZ i jej załącznikach) materiały i urządzenia są standardem oczekiwanym przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń innych (równoważnych) niż te przyjęte w SIWZ i jej załącznikach (w przypadku podania znaku towarowego lub producenta), jednak
0 parametrach i jakości nie gorszych od posiadanych przez materiały i urządzenia zaproponowane przez Zamawiającego.
Zgodnie z art. 30 ust.5 ustawy Pzp Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne z opisanymi przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że zaproponowane przez niego materiały i/lub urządzenia spełniają (są równoważne) wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie nazwy (typy, rodzaje) i producentów przyjętych do wyceny i zastosowania przy realizacji zamówienia oferowanych produktów i/lub systemów oraz przedłożyć odpowiednie dokumenty (w języku polskim) opisujące parametry techniczne oraz producenta, wymagane przepisami certyfikaty i inne dokumenty, pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SlWZ.
b) W przypadku niewskazania przez Wykonawcę w ofercie rozwiązania równoważnego Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SIWZ i jej załącznikach.
c) Zastosowane materiały i urządzenia winny być dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane.
d) Na każde żądanie Zamawiającego, w tym przed rozpoczęciem stosowania materiałów 1 urządzeń przewidzianych do zastosowania przy realizacji niniejszego zamówienia, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumenty potwierdzające ich dopuszczenie do obrotu i stosowania w budownictwie.

7. Podwykonawstwo


a) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
b) Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za własne.
c) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
d) W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w Ofercie (formularzu Oferta) części zamówienia, 
której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców.
e) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
f) Wykonawca zobowiązany jest do naprawy wszelkich szkód, za które odpowiadają solidarnie Wykonawca i podwykonawcy. Koszty napraw obciążają Wykonawcę.
g) Informacje dotyczące podwykonawstwa opisano w Części XVIII SIWZ oraz we wzorze umowy (załącznik nr 6 do SIWZ).

8. Osoby biorące udział w realizacji zamówienia

a) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. (*art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. - Kodeks pracy: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem)".
b) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są we wzorze umowy (załącznik nr 6 do SIWZ).
c) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę w sposób określony w art. 22 § 1* Kodeksu pracy.
d) Przedmiot zamówienia należy wykonywać przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje, doświadczenie oraz przygotowanie zawodowe stosownie do zakresu realizowanych prac.
e) Wykonawca zobowiązany jest ustanowić:


- kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obwiązujących przepisów,
- kierownika robót sanitarnych posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obwiązujących przepisów,
- kierownika robót elektrycznych posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obwiązujących przepisów.

f) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu, niezwłocznie po zawarciu umowy, dokumenty (w formie kserokopii potwierdzonej „za zgodność z oryginałem"), tj. uprawnienia budowlane kierownika budowy, aktualne zaświadczenia o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa oraz oryginał oświadczenia kierownika budowy o podjęciu funkcji, zgodnie z zapisami art. 41 ust 4 ustawy Prawo budowlane. 

9. Zobowiązania Wykonawcy


1) Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia robót i własnej działalności od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej przez cały okres realizacji zamówienia.
2) Wykonawca zobowiązuje się zorganizować - własnym staraniem - swoje zaplecze magazynowe i socjalne. Lokalizacją zaplecza oraz miejsce składowania odpadów, gruzu, śmieci itp. wykonawca uzgodni z administratorem obiektu.
3) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości terenu robót oraz ciągów komunikacyjnych w rejonie prowadzonych robót. Prace porządkowe Wykonawca będzie wykonywał na bieżąco.
4) W przypadku wszelkich awarii i szkód powstałych na terenie prowadzonych robót Wykonawca zobowiązany będzie w sposób docelowy i skuteczny do natychmiastowego ich usunięcia.
5) Wykonawca zobowiązany jest do naprawy wszelkich szkód, za które odpowiadają solidarnie wykonawca i podwykonawcy. Koszty napraw obciążają wykonawcę.
6) Od momentu protokolarnego przejęcia terenu budowy do chwili zrealizowania przedmiotu umowy Wykonawca ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody powstałe w obiekcie oraz terenie objętym robotami oraz zapewni ochronę znajdującego się tam mienia. Wykonawca zobowiązany jest do ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej i prywatnej. Jeżeli w związku z zaniedbaniem, niewłaściwym prowadzeniem robót lub brakiem koniecznych działań ze strony Wykonawcy nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie własności publicznej lub prywatnej, to Wykonawca na swój koszt, w sposób docelowy i skuteczny, w trybie natychmiastowym, naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność. Stan naprawianej własności powinien być nie gorszy niż przed powstaniem uszkodzenia.
7) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów, wyrobów budowlanych zgodnych z wymaganiami siwz i jej załączników, dostarczonych własnym staraniem i na własny koszt, wprowadzonych do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
8) Wykonywanie robót, odbiory oraz organizację (bhp, p.poż. oraz koordynacja w zakresie bhp) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy.
9) Wykonawca zobowiązany jest do:

a) prowadzenia prawidłowej gospodarki odpadami wytworzonymi w wyniku realizacji przedmiotu umowy oraz do przestrzegania zasad ochrony środowiska (m.in. do zapobiegania powstawaniu odpadów, ograniczenia ich ilości i ich negatywnego oddziaływania na środowisko, zapewnienia ich odzysku oraz prawidłowego unieszkodliwiania).
b) prowadzenia robót w sposób uwzględniający ochronę gleby, ziemi, powietrza i stanu akustycznego środowiska oraz w sposób zabezpieczający przed awariami lub incydentami środowiskowymi

10) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie prowadzonych robót i przyległym, w stopniu całkowicie zwalniającym od odpowiedzialności Zamawiającego.
11) Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z części robót, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
12) W terminie zakończenia robót wykonawca zobowiązany jest wykonać i dostarczyć Zamawiającemu dokumentację powykonawczą budowlaną (1 egz. na papierze).
13) Wskazanym jest, aby wykonawca, przed złożeniem oferty, zapoznał się z dokumentacją przetargową (specyfikacjami technicznym i przedmiarami robót) oraz zaleca się, aby dokonał wizji lokalnej terenu, dla prawidłowej oceny przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych, koniecznych do należytego wykonania zamówienia.

Część IV - Termin wykonania zamówienia

Zamówienie należy zrealizować w terminie do 15.08.2017r.

Część V - Warunki udziału w postępowaniu

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy:


• którzy nie podlegają wykluczeniu
• spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu

a) Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp.
b) Zamawiający wykluczy również Wykonawcę, w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615).
c) Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 24 ust. 7 ustawy Pzp.
d) Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 ustawy Pzp lub na podstawie okoliczności wymienionych w pkt 7.2., może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Regulacji, o której mowa w zdaniu pierwszym nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
e) Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie Części Va pkt. 4.
f) Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
      Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
      Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
c) zdolności technicznej lub zawodowej

 Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną (1) robotę budowlaną (obejmującą w swym zakresie roboty ogólnobudowlane i instalacyjne) o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto.
Roboty te winny być wykonane w sposób należyty.
 Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w szczególności:

• kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obwiązujących przepisów.

UWAGA:

1. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów przy wykazaniu spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej zobowiązany jest wykazać, że podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
2. Wartości podane w dokumentach składanych wraz z ofertą, w walutach innych niż złote polskie (PLN), należy przeliczyć wg średniego kursu waluty ogłoszonego przez NBP na dzień wystawienia dokumentu. Zgodnie z zasadami określonymi we właściwych przepisach.
3. Zamawiający dopuszcza także pełnienie ww. funkcji przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

Część VI - Oświadczenia i dokumenty, jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu

I Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, żądanych od wszystkich wykonawców
         1. Do oferty wszyscy Wykonawcy zobowiązani są dołączyć - aktualne na dzień składania ofert - oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca:
                 a) nie podlega wykluczeniu;
                 b) spełnia warunki udziału w postępowaniu.
         2. Oświadczenia, o których mowa w pkt 1 Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej wraz z Ofertą.
Zaleca się, aby dla sporządzenia oświadczeń Wykonawca posłużył się formularzami zgodnym z treścią załącznika nr 2 i nr 3 do niniejszej SIWZ.
         3. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, winien wraz z ofertą przedłożyć Zobowiązanie innych podmiotów (w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia), na zasobach których Wykonawca będzie polegał.
Dokument zobowiązania innych podmiotów winien potwierdzać, iż Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia oraz, że stosunek łączący Wykonawcę z innymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, w szczególności musi określać:
                 a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
                 b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
                 c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
                 d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
Zaleca się, aby zobowiązanie innych podmiotów przygotować na druku zgodnym z treścią Załącznika nr 4 do SIWZ.
        4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Zaleca się, aby dla sporządzenia oświadczenia Wykonawca posłużył się formularzem zgodnym z treścią załącznika nr 5 do niniejszej SIWZ.
UWAGA:
Złożenie oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. nie będzie wymagane w przypadku złożenia w postępowaniu tylko jednej oferty.
II Wykaz oświadczeń lub dokumentów żądanych wyłącznie od wykonawcy, którego ofert została oceniona najwyżej


1 Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.
2. Na wezwanie Zamawiającego wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów:

2.1 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu,
Wykonawca winien przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty:

a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości,daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
b) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę, do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

2.2 W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu, Wykonawca winien przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
2.3. Dokumenty Wykonawcy z siedzibą lub miejscem zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

a) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 2.2) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

b) Dokument, o którym mowa w pkt 2.3.a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
c) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w 2.3.a., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Treść pkt 2.3.2 stosuje się odpowiednio.
d) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
e) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów (wymaganych przez Zamawiającego), w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia i dokumenty.
f) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352).

3. Informacja dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz zamierzających powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

a) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
b) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
c) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 ustawy Pzp oraz, o których mowa w Części V pkt 2.1 nin. siwz
d) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
e) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:


- zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami 

- obowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt 3.a.

 

f) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunki udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w Części VI pkt 1.
g) Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 2.2.

4. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.


a) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, oraz o których mowa w Części V pkt 1.2, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 2 w Części V.
c) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w Części VI pkt 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
d) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w Części VI pkt I 3 składa każdy z Wykonawców.
e) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w Części VI pkt II 2, przy czym :

1) dokumenty i oświadczenia o których mowa w Części VI pkt II 2 ppkt 2.1 składa
odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w Części V pkt 2.
2) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w Części VI pkt II 2 ppkt 2.2 składa każdy z nich.

f) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie wybrana, zobowiązani będą, po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze ich oferty a przed podpisaniem umowy, do określenia w formie pisemnej sposobu ich reprezentacji wobec Zamawiającego, w tym w szczególności w zakresie składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego, a także do wskazania Wykonawców uprawnionych do wystawiania faktur i otrzymywania należnych płatności.
Dokonanie płatności należnych na podstawie umowy do rąk uprawnionego wykonawcy na rachunek
przez niego wskazany zwalnia Zamawiającego z zobowiązania do zapłaty wynagrodzenia w
stosunku do pozostałych Wykonawców.
g) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

Część VII - Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.

Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami
1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje, Zamawiający oraz Wykonawcy, będą przekazywać faksem lub pisemnie (nr faksu: 41 300 10 75), za wyjątkiem oferty, umowy, oświadczeń i dokumentów wymienionych w pkt. 8, oraz z zastrzeżeniem ppkt 1.a. - 1.d. Zamawiający wymaga niezwłocznego potwierdzenia przez Wykonawcę faksem lub pisemnie faktu otrzymania każdej informacji przekazanej w innej formie niż pisemna, a na żądanie Wykonawcy potwierdzi fakt otrzymania od niego informacji.

a) Oświadczenia lub dokumenty, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia i spełniania warunków udziału w postępowaniu, składane w wyniku wezwania, o którym mowa w pkt 4, oświadczenie Wykonawcy o odmowie wyrażenia zgody na poprawienie omyłek, o których mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, winny zostać złożone w formie pisemnej.
b) Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się z Wykonawcami drogą elektroniczną (adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.), z zastrzeżeniem pkt. 1.c. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje przekazane przez Zamawiającego drogą elektroniczną winny zostać niezwłocznie potwierdzone przez Wykonawcę drogą elektroniczną. Na żądanie Wykonawcy, Zamawiający potwierdzi drogą elektroniczną fakt otrzymania od niego oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji tą drogą.
c) Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje przekazywane drogą elektroniczną, winny mieć postać wiadomości wraz z załącznikiem, tj. skanem lub zdjęciem uprzednio podpisanego oryginału dokumentu.
d) Wyłącznie forma pisemna zastrzeżona jest dla oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt 1.a.

2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający odpowie na zadane pytania niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, przekazując treść pytań i wyjaśnień Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródeł zapytania, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie po upływie terminu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Pytania należy kierować na adres:
Zespół Szkół Leśnych w Zagnańsku ul. Spacerowa 4 26-050 Zagnańsk
Fax (41) 300 10 75
3. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SIWZ a treścią udzielonych wyjaśnień, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
4. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić treść niniejszej SIWZ. Zmiana może wynikać z pytań zadanych przez Wykonawców, jak i z własnej inicjatywy Zamawiającego.
5. W przypadku dokonania wyjaśnienia lub zmiany niniejszej SIWZ, o których mowa w pkt 2 i 4, termin składania ofert zostanie ustalony zgodnie z art. 12a i art. 38 ustawy Pzp. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosków o wyjaśnienie SIWZ.
6. Wyjaśnienia, o których mowa w pkt 2 oraz informacje, o których mowa w pkt 4 i 5 zostaną zamieszczone na stronie internetowej, na której jest udostępniana niniejsza SIWZ.
7. Zamawiający wyznacza, jako osobę uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami:
a) w sprawach związanych z procedurą postępowania:
Pan Jan Milcarz tel. 41 300 11 41

Część VIII - Wymagania dotyczące wadium

Nie przewiduje się wnoszenia wadium.
Część IX - Termin związania ofertą
1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu, o którym mowa w pkt 1, o oznaczony okres nie dłuższy niż 60 dni. Odmowa wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą nie powoduje utraty wadium.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia, dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
4. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą orzeczenia.


Część X - Opis sposobu przygotowania ofert

1. Zamawiający podzielił wykonanie zamówienia na dwa zadania


 Zadanie Nr 1 prace remontowo-budowlane w budynku szkoły
 Zadanie Nr 2 prace remontowo-budowlane w budynku internatu

2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na każde zadanie.
Treść oferty musi odpowiadać treści siwz.
3. Oferty na poszczególne zadania Wykonawca może złożyć w jednej kopercie.

4. Oferta na każde zadanie rozpatrywane będzie oddzielnie.

5. Ofertę stanowi wypełniony formularz Oferta, (Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ) oraz
niżej wymienione dokumenty:

a) Kosztorys ofertowy (kosztorysy ofertowe) sporządzony w oparciu o niniejszą SIWZ wraz z załącznikami, obejmujący wycenę poszczególnych elementów zamówienia z cenami jednostkowymi i wyszczególnieniem składników ceny (w szczególności rg, kp, zysk itp.), cenę ogółem oraz zestawienie kosztorysów. Wskazanym jest złożenie kosztorysu(-ów) w formie uproszczonej, ale dopuszcza się również kosztorys(-y) w formie szczegółowej. Kosztorys uproszczony winien zawierać ilości robót i cenę
jednostkową dla każdej pozycji kosztorysowej, tabelę elementów scalonych i wyszczególnione składniki ceny - rg, kp, zysk.
Zaleca się sporządzenie kosztorysu na podstawie rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z 13 lipca 2001 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych (Dz.U.z 2001r. Nr 80, poz. 867 ).
b) Wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom z podaniem firm podwykonawców (w przypadku realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców),
c) Wykaz materiałów i/lub urządzeń zamiennych wraz z dowodami w języku polskim potwierdzającymi ich równoważność do tych przyjętych przez Zamawiającego - w przypadku zastosowania materiałów i/lub urządzeń zamiennych (równoważnych) - odpowiednio do opisu w Części III pkt 6a) nin. SIWZ
Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie nazwy (typy, rodzaje) i producentów przyjętych do wyceny i do zastosowania przy realizacji zamówienia (tj. oferowanych) urządzeń i/lub nazwy przyjętych systemów

6. Wraz z Ofertą należy złożyć:


a) Oświadczenia wymagane postanowieniami Części VI pkt I ppkt 2 SIWZ według wzoru załącznika nr 2 oraz nr 3 do SIWZ.
Informację o podmiotach, na zdolnościach których polega Wykonawca (w trybie art. 22a ustawy Pzp) - wymaganą postanowieniami Części VI pkt II ppkt 3.6 SIWZ. Informację o podmiotach Wykonawca zamieszcza w oświadczeniach przygotowanych według wzoru załącznika nr 2 oraz nr 3 do SIWZ.
b) Zobowiązanie innych podmiotów wymagane postanowieniami Części VI pkt I ppkt 3 siwz, w przypadku gdy wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celi potwierdzenia spełniania warunków udziału w postepowaniu, według wzoru załącznika nr 4 do nin. siwz.
c) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
d) Pełnomocnictwo, w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie, w przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy.

7. Oferta, oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie
Załączników niniejszej SIWZ, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami co do treści oraz opisu kolumn i wierszy.
8. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy
9. Oferta, oświadczenia i dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim (dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski), w formie pisemnej zapewniającej pełną czytelność treści.
10. Wszelkie zmiany w treści oferty i załączników do oferty, w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc muszą być podpisane lub parafowane przez Wykonawcę - w przeciwnym wypadku nie będą uwzględniane.
11. Oferta oraz oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu z 26.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.
12. Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Po świadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot na którego zdolnościach polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej.
13. Strony oferty powinny być trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane, z zastrzeżeniem sytuacji opisanej w pkt 12. W treści oferty powinna być umieszczona informacja o ilości stron.
14. W przypadku, gdyby oferta, oświadczenia lub dokumenty zawierały informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca powinien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, które spośród zawartych w ofercie informacji stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacje te powinny być umieszczone w osobnym wewnętrznym opakowaniu, trwale ze sobą połączone i ponumerowane z zachowaniem ciągłości numeracji stron oferty. Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podawane do wiadomości podczas otwarcia ofert, tj. informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie.
15. Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami należy sporządzić w jednym egzemplarzu. Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie powinno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowane do Zamawiającego na adres:
Zespół Szkół Leśnych w Zagnańsku
Ul. Spacerowa 4 26-050 Zagnańsk
i opatrzone napisem:

OFERTA
Przetarg nieograniczony „Wykonanie robót remontowo-budowlanych w budynku szkoły i internatu Zespołu Szkół Leśnych w Zagnańsku”
nie otwierać przed 08.06.2017 r. do godz. 12:00


16. Wymagania określone w pkt 11 - 13 nie stanowią o treści oferty i ich niespełnienie nie będzie skutkować odrzuceniem oferty; wszelkie negatywne konsekwencje mogące wyniknąć z niezachowania tych wymagań będą obciążały Wykonawcę.
17. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę w następujący sposób:

a) Oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty, podpisane przez osobę/osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie, pod rygorem nieważności, przed upływem terminu składania ofert;
b) Oświadczenia powinny być opakowane i opisane (w przypadku wycofania oferty bez określenia „Nie otwierać przed dniem 2017 r.") tak jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: „ZMIANA" albo „WYCOFANIE".
c) Oferta wycofana z zachowaniem powyższych wymagań zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy na jego koszt i niebezpieczeństwo.

Część XI - Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

1. Oferty należy składać w terminie do dnia: 8.06.2017r. do godz. 11.30 w sekretariacie Zespołu Szkół Leśnych w Zagnańsku ul. Spacerowa 4 26-050 Zagnańsk
Godziny pracy od poniedziałku do piątku od 7:00 do 15:00.
2. Zamawiający niezwłocznie zwróci Wykonawcy ofertę złożoną po terminie składania ofert.
3. Publiczne otwarcie ofert przez Komisję przetargową nastąpi dnia 8.06.2017r. o godz. 12.00 w siedzibie Zamawiającego.
4. Zamawiający otworzy oferty w miejscu i terminie wskazanym w pkt 3. Otwarcie ofert jest jawne.
5. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
6. Podczas otwarcia ofert Zamawiający odczyta nazwę (firmę) oraz adres wykonawcy, którego oferta jest otwierana a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawarte w ofertach.
7. Po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje dotyczące :

a) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
b) firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
c) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

8. W przypadku, gdy wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 (Część VI pkt I nin. siwz), oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 (Część VI pkt II nin. siwz), lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba, że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
9. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
10. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie negocjacji dot. złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 1a i 2 ustawy Pzp dokonywanie jakichkolwiek zmian jej treści.
11. Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, inne omyłki polegające na niezgodności oferty z SIWZ, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona (art. 87 ust.2 ustawy Pzp).

Część XII - Opis sposobu obliczenia ceny

1. Cena oferty ma obejmować całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia oraz wszelkie koszty towarzyszące, konieczne do poniesienia przez Wykonawcę z tytułu wykonania przedmiotu zamówienia oraz uwzględniać wszystkie elementy związane z prawidłową, terminową realizacją przedmiotu zamówienia i odbiorem robót.
Cena oferty stanowić będzie wynagrodzenie kosztorysowe.
2. Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, w szczególności:

a) wartość robót określoną w oparciu o niniejszą siwz i jej załączniki;
b) koszty, które wykonawca pokryje we własnym zakresie, w szczególności:

 urządzenia (zorganizowania) i szczególnego zabezpieczenia i oznakowania terenu robót oraz odpowiedniego zabezpieczenia narzędzi i urządzeń, dozoru placu budowy, strzeżenia mienia i zachowania warunków bezpieczeństwa (p-poż, bhp, itp.), 2. urządzenia zaplecza sanitarnego, magazynowego i socjalnego dla pracowników, lokalizację należy uzgodnić z kierownictwem obiektu
 organizacji tymczasowego składowiska odpadów, gruzu, śmieci, lokalizację należy uzgodnić z kierownictwem obiektu
 utrzymania w czystości terenu budowy, ciągów komunikacyjnych w obrębie budowy oraz dróg i chodników przylegających do terenu budowy, a także innych, z których Wykonawca korzysta lub które uległy zanieczyszczeniu w wyniku prowadzenia robót,
 ubezpieczenia budowy, robót i własnej odpowiedzialności cywilnej przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia,
 wykonania robót tymczasowych nie wykazanych w przedmiarach, a niezbędnych do wykonania robót podstawowych, także innych elementów, których wykonanie wykonawca przewiduje;

 zapewnienia wykonania przedmiotu zamówienia przez osoby posiadające stosowne uprawnienia, doświadczenie i przygotowanie zawodowe oraz szkolenia,
 wykonywania badań pomiarów, prób, regulacji, rozruchów, odbiorów, itp.
 odtworzenia (naprawy) uszkodzonych dróg dojazdowych i przyległych terenów w przypadku pogorszenia ich stanu w związku z realizacją zamówienia,
 załadunku, transportu i składowania gruzu, śmieci, odpadów, itp.,
 prowadzenia prawidłowej gospodarki odpadami wytworzonymi w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia (m.in. zapobieganie powstawaniu odpadów, ograniczenie ich ilości i ich negatywnego oddziaływania na ludzi i środowisko, zapewnienie ich odzysku oraz prawidłowego unieszkodliwiania).
 prowadzenia robót w sposób uwzględniający ochronę zdrowia i życia ludzi, a także środowiska, w szczególności: ochronę gleby, ziemi, roślin, powietrza, ptaków, nietoperzy i stanu akustycznego środowiska oraz w sposób zabezpieczający przed awariami lub incydentami środowiskowymi.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i terenie przyległym do budowy, za zanieczyszczenia powietrza, wody i gruntu, za ochronę drzew i krzewów oraz emisję hałasu, w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego
 dostarczenia instrukcji obsługi zamontowanych urządzeń, a także innych dokumentów związanych z ich użytkowaniem (np. kart gwarancyjnych, instrukcji obsługi itp.) - w języku polskim,
 przeszkolenia personelu w zakresie obsługi zamontowanych urządzeń
 dokonywania przeglądów w okresie gwarancji i rękojmi
 likwidacji i uporządkowania terenu budowy, przywrócenia do stanu z dnia przejęcia miejsc zajętych czasowo w związku z realizacją robót oraz naprawy ewentualnych szkód spowodowanych realizacją robót objętych zamówieniem,

c) wszelkie obciążenia o charakterze publicznoprawnym związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w szczególności podatek od towarów i usług w wysokości wynikającej z właściwych przepisów. Stawkę podatku VAT należy przyjąć odpowiednio do zapisów ustawy o podatku VAT.

3. Za ustalenie ilości robót i innych świadczeń oraz sposób przeprowadzenia na tej postawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie wykonawca.
4. Cena oferty brutto, tj. łącznie z podatkiem VAT, jako suma wszystkich kosztorysów ofertowych, winna być podana w złotych polskich, liczbowo i słownie, z VAT-em oraz oddzielnie należy podać % podatku VAT .
Na formularzu „Oferta" należy podać cenę brutto za wykonanie całości zamówienia w zadaniu tj. łącznie z podatkiem VAT (cyfrowo i słownie) oraz oddzielnie stawki podatku VAT w procentach (%)/.
Cena ofertowa nie może być dowolnie deklarowaną wielkością pieniężną lecz musi wynikać z przeprowadzonego rachunku kosztów.
Wykonawca uwzględni w cenie oferty wszystkie czynności i prace, które będą niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia.
4. Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
5. Wykonawca ma obowiązek niezwłocznego zgłoszenia Zamawiającemu zastrzeżeń co do zakresu prac w przypadku, gdy stwierdzi braki niezbędnych, jego zdaniem, czynności lub robót, które, zgodnie z normami, muszą być uwzględnione w SIWZ.
6. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i podwykonawcami będą prowadzone wyłącznie w walucie polskiej (PLN). 

Część XIII - Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, znaczenie tych kryteriów i sposób oceny ofert

1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosował będzie następujące kryteria oraz wagi do tych kryteriów:

a) cena wykonania zamówienia - waga 75 %
b) okres gwarancji - waga 25 %

2. Ocena ofert będzie dokonywana wg poniższej zasady:

a) Kryterium cena wykonania zamówienia X1
Oferta z najniższą ceną ze wszystkich ofert nie odrzuconych otrzyma 75 punktów procentowych.
Oferty proponujące ceny wyższe otrzymają proporcjonalnie mniej punktów, wyliczonych wg wzoru:
cena najniższej oferty
X1 = x 100 x znaczenie (75%)
cena oferty ocenianej
Przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
b) Kryterium okres gwarancji X2
Oferta Wykonawca, który zaoferuje najdłuższy (tj. 60 miesięcy i więcej) okres gwarancji, licząc od daty ostatecznego (końcowego) odbioru wszystkich robót objętych umową, otrzyma 25 punktów procentowych.
Oferty proponujące terminy krótsze (ale nie krótsze niż 36 miesięcy) otrzymają proporcjonalnie mniej punktów, wyliczonych wg wzoru:
okres gwarancji wskazany przez Wykonawcę (min.36 mies.)
X2 = x 100 x znaczenie (25%)
60 miesięcy
Przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.


- w przypadku zaoferowania okresu gwarancji dłuższego niż 60 miesięcy oferta otrzyma liczbę punktów za maksymalnie 60 miesięcy, tj. 25 pkt., natomiast zaoferowany przez Wykonawcę okres gwarancji zostanie przyjęty do umowy w sprawie zamówienia - jako obowiązujący Wykonawcę, zgodnie ze złożoną deklaracją,

- brak deklaracji okresu gwarancji w formularzu ofertowym, bądź jego określenie poniżej wymaganego minimum, tj. 36 miesięcy skutkować będzie odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp,.

3. Najkorzystniejszą będzie oferta, która otrzyma łącznie największą ilość punktów procentowych obliczonych wg poniższego wzoru
X= Xi + X2
4. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych

Część XIV - Informacje o formalnościach po wyborze oferty

1. Po wyborze oferty Zamawiający dokona formalności zgodnie z art. 92 ust. 1 punkt 1) do 3) i punkt 7) oraz ust. 1a, 2 i 3 ustawy Pzp.
2. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana Zamawiający wskaże miejsce i termin podpisania umowy zgodnie z zasadami określonymi w art. 94 ust. 1 i 2 ustawy Pzp.
3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp.

4. W przypadku unieważnienia nin. postępowania Zamawiający dokona czynności określonych w art. 93 ust. 3 ustawy Pzp.

Część XV - Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

Nie przewiduje się wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Część XVI - Istotne postanowienia umowy

1. Istotne postanowienia umowy zawarte są we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. Zmiany postanowień umowy oraz warunki tych zmian zawarte są we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Wymagania Zamawiającego dotyczące warunków gwarancji (dla całości zamówienia): Minimalne wymagania dotyczące gwarancji
Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty, w tym użyte materiały oraz na dostarczone i zamontowane urządzenia na okres nie krótszy niż 36 miesięcy oraz rękojmi za wady fizyczne robót i użyte materiały oraz dostarczone i zamontowane urządzenia na okres nie krótszy niż 60 miesięcy.

Część XVII - Pouczenie o środkach ochrony prawnej

1. 1. Każdemu Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy Pzp jak dla postępowań poniżej kwoty określonej w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.
4. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:

a) określenia warunków udziału w postępowaniu,
b) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia,
c) odrzucenia oferty odwołującego,
d) opisu przedmiotu zamówienia,
e) wyboru najkorzystniejszej oferty.


5. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
6. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
7. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu w terminie i na zasadach określonych w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp.
8. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy Pzp, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Pzp.
9. Zgodnie z treścią art. 182 ustawy Pzp odwołanie wnosi się w terminie:

a) 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp - zdanie drugie, albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
b) 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej - wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
c) 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia

- wobec czynności innych niż określone w pkt a i b powyżej.

10. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą orzeczenia.
11. Szczegółowe zasady dotyczące odwołania i postępowania po wniesieniu odwołania określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Pzp.

W sprawach nieuregulowanych niniejszą SIWZ mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.

Część XVIII - Inne wymagania

1. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego. .
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
3. Zamawiający nie przeprowadził dialogu technicznego przed wszczęciem postępowania.
4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
5. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
6. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
7. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust.4 ustawy Pzp.
8. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 36a ust.2 ustawy Pzp
9 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem zapisów Części III pkt 5, podpunkt 3).
10. Każdorazowe skierowanie podwykonawcy do robót w ramach umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, wymaga uprzedniej pisemnej akceptacji przez Zamawiającego oraz spełnienia następujących wymogów:

a) Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu, w trakcie realizacji umowy, wniosku wraz z projektem umowy o podwykonawstwo, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć do ww. dokumentów zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z przedłożonym projektem umowy.
Ponadto Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zobowiązany jest przedstawić odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny dokument, właściwy dla danej formy organizacyjnej podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy wskazujący na uprawnienia osób wymienionych w umowie do reprezentowania stron umowy.
b) Zamawiający podejmie decyzję, wyrażając zgodę lub zgłaszając zastrzeżenia do projektu umowy w formie pisemnej w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane. Jeżeli Zamawiający w powyższym terminie nie zgłosi na piśmie zastrzeżeń, uważać się będzie że wyraził zgodę na projekt umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane.
c) Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, o treści zgodnej z zaakceptowanym uprzednio przez Zamawiającego projektem umowy, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. Jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni od doręczenia mu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez przekładającego kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, nie zgłosi na piśmie sprzeciwu do tej umowy, uważać się będzie, że Zamawiający wyraził zgodę na umowę o podwykonawstwo.
d) Zgłoszenie przez Zamawiającego zastrzeżeń do projektu umowy o podwykonawstwo w terminie, o którym mowa pod lit. b) lub sprzeciwu do umowy o podwykonawstwo w terminie określonym pod lit. c), będzie równoznaczne z brakiem akceptacji odpowiednio umowy o podwykonawstwo lub jej projektu przez Zamawiającego.
Zamawiający będzie uprawniony do zgłoszenia pisemnych zastrzeżeń do projektu umowy o podwykonawstwo lub sprzeciwu do tejże umowy, w szczególności gdy:

- nie będzie spełniała wymagań określonych w siwz i jej załącznikach,
- przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż określony w pkt 11.2 tiret piąte.

e) W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego zastrzeżeń do projektu umowy o podwykonawstwo lub sprzeciwu do tejże umowy, Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane jest zobowiązany ponownie przedstawić, w powyższym trybie, projekt umowy o podwykonawstwo lub umowę o podwykonawstwo, uwzględniające zastrzeżenia i uwagi zgłoszone przez Zamawiającego. Postanowienia zawarte pod lit. a) do d) stosuje się odpowiednio.

11. W przypadku powierzenia części robót podwykonawcom Zamawiający wymaga, aby:

a) wszystkie umowy o podwykonawstwo odpowiadały treści umowy z Wykonawcą niniejszego zamówienia, a w szczególności nie zawierały postanowień mniej korzystnych dla Zamawiającego od tych, które są określone w umowie z Wykonawcą,
b) każdy projekt umowy o podwykonawstwo oraz umowa o podwykonawstwo zawierała w szczególności postanowienia dotyczące:

- zakresu robót przewidzianych do wykonania przez podwykonawcę wraz z oznaczeniem części dokumentacji dotyczącej wykonywania tychże robót;
- terminu realizacji robót (termin ten winien być zgodny z terminem wymaganym przez Zamawiającego);
- wynagrodzenia (przy czym nie może ono być wyższe niż wynagrodzenie przewidziane dla Wykonawcy za daną robotę);
- zasad fakturowania za wykonanie robót;
- terminu zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy z tym zastrzeżeniem, że termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy roboty budowlanej;
- rozwiązania umowy z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą, w przypadku rozwiązania umowy z Wykonawcą lub ograniczenia zakresu robót w sytuacji ograniczenia zakresu robót objętych umową z Wykonawcą oraz klauzule:
- dotyczące należytego wykonania umowy, co najmniej w zakresie przewidzianym w umowie z Wykonawcą;
- dotyczące takiego okresu odpowiedzialności za wady, aby nie był on krótszy od okresu odpowiedzialności za wady Wykonawcy wobec Zamawiającego; 
- zakazujące podwykonawcy dokonywania cesji wierzytelności bez zgody Wykonawcy i Zamawiającego;
- zobowiązujące podwykonawcę do składania Zamawiającemu oświadczeń o zapłacie, bądź braku zapłaty przez Wykonawcę wynagrodzenia należnego podwykonawcy, wymagalnego na dzień złożenia oświadczeń;
- zakazujące podwykonawcy podzlecania wykonania robót budowlanych i związanych z nimi prac dalszemu podwykonawcy robót budowlanych bez zgody Wykonawcy.

12. Każdorazowo Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca, przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez przedkładającego kopie zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości niniejszej umowy. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000,00 zł. Zapisy niniejszego ustępu stosuje się również odpowiednio do wszystkich zmian umów o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi.
13. Termin zapłaty wynagrodzenia przewidziany w umowie o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy i usługi, nie może być dłuższy niż 21 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej dostawy lub usługi. W przypadku, gdy termin zapłaty wynagrodzenia w umowie o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi jest dłuższy niż określony powyżej, Zamawiający poinformuje o tym Wykonawcę i wezwie go do doprowadzenia do zmiany umowy w powyższym zakresie, pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej.
14. Szczegółowe warunki rozliczenia oraz realizacji zamówienia przez podwykonawców regulują zapisy wzoru umowy, stanowiącego Załącznik nr 6 do niniejszej siwz.
15. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie wybrana, zobowiązani będą, po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze ich oferty a przed podpisaniem umowy, do określenia w formie pisemnej sposobu ich reprezentacji wobec Zamawiającego, w tym w szczególności w zakresie składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego, a także do wskazania Wykonawców uprawnionych do wystawiania faktur i otrzymywania należnych płatności.
16. Dokonanie płatności należnych na podstawie umowy do rąk uprawnionego Wykonawcy, na rachunek przez niego wskazany, zwalnia Zamawiającego z zobowiązania do zapłaty wynagrodzenia w stosunku do pozostałych Wykonawców.
Zagnańsk, 18.05.2017r.

Załączniki do pobrania w pdf:

Spis załączników do SIWZ:
1. Formularz Oferta
2. Oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu (w trybie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp)
3. Oświadczenie dotyczące braku postaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu (w trybie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp)
4. Zobowiązanie innego podmiotu (w trybie art. 22a ust. 2 ustawy Pzp)
5. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej (w trybie art. 24 ust 11 ustawy Pzp)
6. Wzór umowy
7. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót


7a zakres prac szkoła – ciągi komunikacyjne
7b zakres prac internat - roboty instalacyjne (sanitarne)

8. Przedmiary robót


8a szkoła – ciągi komunikacyjne
8b internat – roboty instalacyjne (sanitarne)