Artykuły
Współpraca z Ośrodkiem Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży „CENTER-MED. Kielce.
Zespół Szkół Leśnych im. Romana Gesinga w Zagnańsku nawiązał współpracę z Ośrodkiem Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci
i Młodzieży „CENTER-MED. Kielce.
Jest nam niezmiernie miło poinformować Was o fakcie nawiązania współpracy z kolejną instytucją, która będzie wspierała prowadzony w Naszej szkole proces wychowawczo-edukacyjny. W ramach zawartego porozumienia zobowiązujemy się do współpracy w celu zapewnienia ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, w ramach pierwszego poziomu referencyjnego.
Pomoc psychologiczna skierowana jest są dla dzieci i młodzieży do 21 roku życia, ich rodziców oraz opiekunów prawnych. Korzystanie ze wsparcia w ośrodku jest bezpłatne i nie wymaga skierowania od lekarza. W ramach ośrodka realizowane są: porady i diagnoza psychologiczna, psychoterapia indywidualna i grupowa, psychoterapia rodzinna, wsparcia psychospołeczne, wizyty domowe i środowiskowe. W nowo powstałych ośrodkach najmłodsi pacjenci otrzymają kompleksową opiekę wykwalifikowanej kadry: psychologa klinicznego, terapeuty środowiskowego i psychoterapeutów dla dzieci z miasta Kielce i powiatu kieleckiego.
Pomoc skierowana jest do dzieci i młodzieży (do 21 roku życia), które nie wymagają interwencji psychiatry, a:
- odczuwają lęk wynikający np. z ilości materiałów otrzymywanych do nauki zdalnej, niepewności związanej z egzaminami (ósmoklasisty, maturalnymi);
- borykają się z problemami zachowania, emocjonalnymi i mają trudności w relacjach z rówieśnikami, w zrozumieniu swoich potrzeb, emocji, zachowań;
- spotykają się z licznymi sytuacjami kryzysowymi, problemami komunikacyjnymi z rodzeństwem, rodzicami, nauczycielami;
- doświadczają zaburzeń lękowych, depresyjnych, adaptacyjnych, psychosomatycznych;
- są dotknięte przemocą domową
Naszą ideą jest objęcie pomocą dzieci i młodzieży z różnymi zaburzeniami zarówno zachowania, jak i emocjonalnymi, nie wymagającymi interwencji psychiatry blisko miejsca zamieszkania, co zdecydowanie zmniejszy stres oraz sprawi, że opieka będzie się odbywać w bardziej znanym dziecku środowisku. Dzięki włączeniu w system terapeuty środowiskowego usprawniony zostanie kontakt z opiekunem oraz szkołą, co przełoży się na korzystne efekty.
Ponadto porady psychologiczne oraz sesje psychoterapii będą udzielane również za pośrednictwem dostępnych systemów teleinformatycznych.
W celu skorzystania z porad specjalistów należy uprzednio nawiązać kontakt z koordynatorem współpracy, pedagogiem szkolnym Łukaszem Ubożakiem, który udzieli szczegółowych informacji.
Opracował
Łukasz Ubożak