Artykuły
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA. - 13. Źródła
Spis treści
Źródła
1. Poradnik dla dyrektora szkoły (www.gov.pl/zdalnelekcje.pl)
2. Poradnik dla nauczyciela (www.gov.pl/zdalnelekcje.pl)
3. 10 zasad dobrej edukacji zdalnej ( https://blog.ceo.org.pl/ )
4. Wskazania UNESCO dla właściwego przebiegu edukacji zdalnej (https://edunews.pl/)
5. Materiały ze strony Centrum Edukacji Obywatelskiej ( https://blog.ceo.org.pl/)
- Wychowawca online – nowa role i nowe zdania (S.Żmijewska- Krwięg )
- Webinarium – Wychowawca online
- Webinarium –Edukacja zdalna na SPEcjalne zamówieni
- Webinarium – Jak uczyć zdalnie
- Prowadzenie zajęć zdalnie - Przewodnik (D. Hunter, J.Rewe )
- Prowadzenie lekcji przez internet – Części 1-3 (D.Sterna)
Część 1 Wskazówki dotyczące postawy nauczycieli
Część 2.Wskazówki dotyczące postawy uczniów i uczennic
Część 3.Jak zaangażować uczniów i uczennice podczas lekcji zdalnych
- Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów w zdalne uczenie się (D. Sterna)
- Jak uczyć online społeczno-emocjonalnych umiejętności (D.Sterna)
- Organizacja zdalnego nauczania - rola nauczyciela, wychowawcy oraz rodzin uczniów i
uczennic (J.Witkowski)
- Jak znaleźć grunt pod nogami w czasie pandemii koronawirusa?
- Kryzys jako szansa na lepszą szkołę (A. Pacewicz)
- Co może zmienić się w szkole w spadku po koronawirusie ? (D. Sterna )
6. Poradnik Jak bezpiecznie prowadzić lekcje online (www.gov.pl/zdalnelekcje.pl
7. Edukacja zdalna Edukacja w czasie pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym , co
robimy obecnie jako nauczyciele pod red. naukową Jacka Pyżalskiego (zdalnie.edukacja.pl)
8. Materiały z portalu poświęconego nowoczesnej edukacji Edunews (https://edunews.pl/)
- Edukacja zdalna w czasie pandemii- badanie nauczycieli (opr. red.
- Pięć pułapek , w które może wpaść zdalne nauczanie (D. Sterna)
- Doświadczenia czasu pandemii – edukacja( nie tylko polska) - co dalej (O. Gorzeńska)
- (Wirtualny) wychowawca (J.Krzemińska )
- Jak lubić swoich uczniów na odległość (D. Sterna)
- Zdalna edukacja pokazała nam jak ważne są kontakty bezpośrednie (S. Czachorowski)
- Spadek po koronie (D. Sterna)
- Jak jest z frekwencją zdalnych zajęciach (S. Czchorowski)
- #sprawdzobecnosc – dołącz do akcji (P. Piróg
- Minusy dodatnie (R. Raczyński)
- Zagadka września (J.Pytlak)
9. Opracowania Poradni dla Młodzieży (www.pppdm.edu.lodz.pl)
- Prezentacja Samopoczucie i stres młodzieży
- Raport : Kondycja Psychiczna Licealistów i Maturzystów w czasie epidemii
- Wizja Edukacji Zdalnej
- Poradnik dla szkół na czas epidemii i nauczania zdalnego
- Recenzja poradnika : Jak bezpiecznie prowadzić lekcje online
- Recenzja książki Edukacja zdalna...
- Jak uczyć skuteczniej - prezentacja
- Katalog tematów lekcji wychowawczych
- Metody wspierania uczniów
- Rola i zadania doradców zawodowych w systemie edukacji w czasach epidemii
- Materiały i scenariusze zajęć dla potrzeb doradztwa edukacyjno-zawodowego
10. Prezentacje i poradniki wspierające bezpośrednio młodzież
( materiały pomocne w przygotowaniu lekcji wychowawczych i zajęć profilaktycznych)
Skuteczna nauka – jak zorganizować sobie naukę w domu, jak się motywować do
systematycznej pracy, jak skutecznie przyswajać wiedzę i rozwijać umiejętności
Jak osiągnąć sukces na maturze – prezentacja adresowana do maturzystów, zawiera
wskazówki i porady dotyczące zarówno przygotowania się do matury ( jak powtarzać
materiał, jak utrwalać skutecznie wiedzę ), jak i wiele zaleceń , jak radzić sobie ze stresem
i przygotować się do egzaminu pod względem mentalnym.
Jak radzić sobie ze stresem - materiał zawiera 10 porad, których zastosowanie pomoże wam zachować równowagę psychofizyczną w trudnym czasie epidemii i realizować zadania
szkolne i własne cele.
Jak dbać o swoje zdrowie fizyczne i emocjonalne – jak zachowywać się w okresie epidemii, by nie narażać siebie i innych się na niebezpieczeństwo zakażenia, utrzymywać dobre relacje z innymi oraz dbać o swoją odporność i zdrowie psychiczne
Jak radzić sobie z lękiem – wskazówki dla osób, które przeżywają silny lęk (wykorzystują wiedzę psychologiczną i doświadczenia terapeutyczne pracowników poradni)
Jak przetrwać czas odosobnienia- prezentacja.
11. Poradnik dla nauczycieli. Rola pracowników oświaty w promocji zdrowia psychicznego i w zapobieganiu zachowaniom autodestrukcyjnym u młodzieży. ORE .
12. Poradnik dla rodziców. Rola rodziców i osób bliskich w promocji zdrowia psychicznego i w zapobieganiu zachowaniom autodestrukcyjnym u młodzieży. ORE .
13. Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie i reagowanie. ORE .