Dzień szósty i siódmy

flaga francjaSzósty dzień (12.10.24) naszej praktyki we Francji zaczęliśmy od zwiedzania niezwykle fascynującego muzeum i toru Le Mans 24h.

To muzeum jest prawdziwą skarbnicą wiedzy o jednym z najsłynniejszych wyścigów długodystansowych na świecie. Mogliśmy zobaczyć różne historyczne samochody wyścigowe oraz zapoznać się z historią tego kultowego toru. To niesamowite, że wyścig Le Mans 24h odbywa się tutaj nieprzerwanie od 1923 roku! Następnie mieliśmy okazję obserwować, jak zawodnicy przygotowują się do kolejnych treningów i testów – to była prawdziwa gratka dla fanów motoryzacji, a atmosfera na torze była elektryzująca!
Po emocjach związanych z wyścigami udaliśmy się na spokojniejsze zwiedzanie starej części miasta Le Mans. Dzielnica ta, znana również jako Cité Plantagenêt, zachwyciła nas swoją średniowieczną architekturą i wąskimi, brukowanymi uliczkami. To miejsce ma niesamowity klimat, pełne jest starych domów, urokliwych zaułków i zabytków, takich jak Katedra św. Juliana. Spacer po dzielnicy Cité Plantagenêt był jak podróż w czasie.
Na zakończenie dnia pełnego wrażeń dnia zjedliśmy wspólną kolację w pizzerii, co było świetną okazją do odpoczynku i dzielenia się wrażeniami.

Siódmy dzień (13.10.24)naszej praktyki we Francji był bardzo ekscytujący, ponieważ spędziliśmy go w stolicy kraju – Paryżu! Już sama podróż do tego niezwykłego miasta była pełna oczekiwania, a kiedy dotarliśmy na miejsce, rozpoczęliśmy zwiedzanie jednym z najbardziej wyjątkowych sposobów – autokarem TooTbus z odkrytym dachem. Dzięki temu mogliśmy w pełni cieszyć się widokami i słońcem, mając cały Paryż dosłownie na wyciągnięcie ręki.

Przejeżdżaliśmy obok najbardziej znanych zabytków, a przewodnik opowiadał nam ciekawe historie o każdym z nich. Jednym z pierwszych przystanków była Katedra Notre-Dame, majestatyczna i pełna historii, choć niestety nadal w trakcie odbudowy po pożarze. Kolejnym punktem naszej trasy był Luwr, jedno z największych i najsłynniejszych muzeów świata. Choć nie mieliśmy czasu na zwiedzanie wnętrz, sam widok słynnej szklanej piramidy otoczonej klasyczną architekturą wywarł na nas ogromne wrażenie.

Podróżując przez Paryż, zobaczyliśmy także Łuk Triumfalny, symbol narodowej dumy Francji, który wznosi się na końcu słynnych Pól Elizejskich. Nasz przewodnik wyjaśnił nam, że jest to miejsce, gdzie odbywają się najważniejsze uroczystości i parady, a widok tego monumentalnego zabytku na żywo był naprawdę imponujący.

Prawdziwą wisienką na torcie tego dnia była jednak nasza wizyta przy Wieży Eiffla. Zatrzymaliśmy się, by podziwiać ten światowej sławy symbol Paryża, a potem przyszedł moment, na który wszyscy czekaliśmy – wjazd na sam szczyt wieży. Widok z góry był absolutnie oszałamiający! Panoramę miasta mieliśmy jak na dłoni, widzieliśmy Sekwanę wijącą się przez miasto, a w oddali majaczyły dachy i wieże Paryża. To była chwila, którą zapamiętamy na długo.

Zachwyceni widokami zrobiliśmy mnóstwo zdjęć, a cały dzień zakończyliśmy pełni wrażeń, wspominając każdą chwilę spędzoną w tym magicznym mieście. To była prawdziwa kwintesencja naszej wycieczki, a Paryż pokazał się nam od swojej najlepszej strony.

Realizacja projektu jest możliwa dzięki FUNDUSZOM UNIJNYM oraz organizacji FRSE.

Stowarzyszenie "Knieja"

deklaracja

feedback

Platfoma MOODLE

Dziennik elektroniczny VULCAN

feedback

Jubileusz 50-lecia Zespołu Szkół Leśnych w Zagnańsku

ZSL Zagnańsk "Okiem ucznia"

100 dni do matury Technikum Leśne Zagnańsk hotel grafit trailer teledysk

Rykowisko 2016 Zagnańsk.

Rykowisko 2017 ZSL Zagnańsk

Rykowisko 2018 ZSL Zagnańsk

Rykowisko 2019 ZSL Zagnańsk

Noc bibliotek 2021

XII EDYCJA MAŁOPOLSKIEGO KONKURSU SYGNALISTKI MYŚLIWSKIEJ „O RÓG ZBRAMIRA”.